Kamerautrustning! :D

Det är säkert någon random människa som undrar vad jag har för kamerautrustning! :D:D (inbillar jag mig-.-)
Så därför hade jag tänkt ha ett litet inlägg nu med bilder och lite info/kritik.
Hope u like it, enjoy :)

Så, först ut:
Kamerahuset!
Nikon D3000
Ja, här är den x)
Positivt: Superenkel förstakamera som är extremt lätt att förstå sig på! Men inte mycket mer än så...

Negativt: Bilderna har dålig högsta upplösning och får då automatiskt sämre kvalitet enligt mig.

Haha, bara för att jag skulle komma på positivt och negativt blev det helt plötsligt jättesvårt x'D
Men, som sagt, är det en nybörjarkamera och när man har haft den ett tag och utvecklats en del känner man (eller i a f jag) att den blir lite tråkig på något sätt.. Äh, jag vet inte! Fan vad misslyckat inlägg! xDD

Okej, numero zwei!
Standardobjektivet!
Nikon 18-55mm

Positivt: Litet och lätt att ha med sig :) Bra att ha när det är för litet för att telets närgräns dödar de fysiska lagarna xD

Negativt: Haha, jadu, inte är det bra i a f! xDD Det är ju bara  ett litet ministandardobjektiv som följde med när jag köpte kameran..

Okej, sista objektivet ;))
TELE IN MY
Positivt: Älskar objektivet helt enkelt, det är BEST  Bra zoom och ett billigt men bra objektiv för den som vill fota lite allt möjligt. Bra är också att det finns ett helt eget macroläge där närgränsen inte är lika långt ifrån och zoomen ökar ytterligare ;)

Negativt: Det negativaste måste vara närgränsen som jag nämnt några gånger.. Det är jobbigt om man är innomhus till ex och är i ett relativt litet rum. Om man då ska fota en person får man bara med halva ansiktet typ :/ Kan ju bli bra bilder med oftast ganska tråkigt :(

Det här objektivet rekommenderar jag starkt! :D:D

Kommentarer
Postat av: Ella :D

Men dumma dej, du kan ju inte tycka att din kamera e dååålig xG

2011-01-25 @ 15:58:52
Postat av: Matilda

Ojoj, jag älskar din kamera :D Men klart, jag kan förstå om du vill ha lite utmaning nu:) Jag kan ju alltid få den ^^ Ditt nya objektiv ÄR älskvärt! :D fast jag fattar ju inget om inställningarna :) Men eftersom du gör det så får du riktigt bra bilder:D Det här kan nog vara bra för folk som vill köpa kamera (Y) puss å kram :D <3



(ps, vet inte vad jag ska skriva XD)

2011-01-26 @ 19:45:57
URL: http://dentifrice
Postat av: Hilda (:

haha, tack för all beröm! :'D <33

2011-01-26 @ 20:56:39
URL: http://bombus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0